سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 اسفند 88 -

سانچیکو چیست

شنبه 88 اسفند 8 ساعت 7:13 عصر

سانچیکو چیست

سانچیکو سلاحی است که ساختاری شبیه به نانچیکو دارد با این تمایز که نانچیکو دارای 2 تکه میباشد و یک متصل کننده که اغلب زنجیر است ولی سانچیکو دارای 3 تکه و دو قسمت متصل کننده می باشد
تاریخچه سانچیکو به زمانی دور بر میگردد ، گفته میشود که اوین بار استاد ساندا نانچیکو را با الهام گرفتن از نی یا بامبویی بلند که از دو قسمت شکسته بود به کار برد که در فیلم سی و ششمین مرحله شائولین که بر اساس زندگی این استاد ساخته شده نیز این مطلب نشان داده میشود
در زمان گذشته معمولا سانچیکو از همان چوبهای بامبو ساخته میشده که با استفاده از کنف و یا چرم اسب تکه های آن به هم متصل بوده است . اما اکنون از چوب مخصوص و یا آلومینیوم یا پلاستیک فشرده برای ساخت آن استفاده میشود که نوع آلومینیومی آن دارای وزن کمتری میباشد .
هر قسمت از سه قسمت سانچیکو دارای طولهای مساوی می‌باشد که طول هر قسمت برابر 60 سانتی متر تا 70 سانتی متر است ،  قطر هر قسمت از سانچیکو به صورتی است که براحتی در دست قرار می گیرد و کاملا دست به دور آن حلقه میشود و مشت بسته میشود قطر هر تکه از سه تکه سانچیکو حدودا 1.25 اینچ که معادل 3.2 سانتی متر است می باشد
طول زنجیرهای متصل کننده هر قسمت از سانچیکو حدود 5 اینچ که معادل 12.7 سانتی متر است می باشد و در محل اتصال به صورت حلقه و پایه می باشد که پایه قابلیت چرخش دارد .
طول زیاد این سلاح میتوانید فاکتوری مناسب برای مبارزه با شمشیر و سلاحهایی با طول زیاد مانند نیزه باشد
جالب است بدانید حرکات نمایشی آن شبیه به حرکت های چوب یا همان نیزه می باشد و حرکات نمایشی کاملا مشترکی نیز با آنها دارد .
یکی از موارد جالب و کاربردی استفاده از سانچیکو استفاده در مبارز هایی بوده که طرفین مبارزه بر روی اسب بوده اند که طول زیاد و قابلیت سانچیکو بسیار کار آمد بوده است .
حتی در صورتی که طرف مبرزه در حال فرار بوده از سانچیکو برای زمین زدن اسب استفاده میکردند به این صورت که آن را طوری پرتاب میکردند که دور پای اسب حلقه میشد و اسب به زمین میخورد .


نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


بهترین زمان ورزش

دوشنبه 88 اسفند 3 ساعت 3:9 عصر

آیا می دانید بهترین زمان ورزش چه موقعی است ؟


در مورد اهمیت ورزش نیاز بشر امروز به فعالیتهای جسمانی فراموش شده ای و واژه هایی چون (( ورزش ، سلامت ، نشاط )) بسیار خوانده و شنیده ایم در مقاله زیر سعی شده است تا بر اساس تحقیقات دانشمندان بهترین زمان برای تمرین و ورزش بیان گردد .
بهترین زمان تمرین بعد از ظهر می باشد.
تحقیقات نشان می دهد بهترین زمان ورزش بسته به دمای بدن تعیین شود .
بعد از ظهر ها حدود ساعت 4 تا 5 دمای بدن اکثر مردم در بالاترین حد خود قرار دارد .
قدرت ، استقامت و انعطاف بدن بعد از ظهرها در بالاترین حد خود است .
در حدود ساعت 4 و 5 بعد از ظهر ، قدرت و نیروی بدن استقامت و انعطاف در انجام حرکات ورزشی نسبت به ساعتهای دیگر شبانه روز حدود 5 درصد بالاتر می باشد .
احتمال آسیب دیدگی در بعد از ظهر ها کمتر است
همانطور که گفتیم بعد از ظهر ها دمای بدن انسان در بالاترین حد خود است و در نتیجه ماهیچه ها و بافتهای عضلانی گرم و آماده انجام حرکات ورزشی هستند . بالا بودن قدرت ، استقامت و انعطاف در بعد از ظهر ها به معنای پایین آمدن ، احتمال مصدومیت و آسیب دیدیگی است .
تمرین بعد از ظهر  در کیفیت خواب تاثیر مثبت دارد
ورزش کردن در بعد از ظهر به روند خواب تاثیر به سزایی دارد . افرادی که بعد از ظهر ها به تمرینهای ورزشی می‌پردازند داشتن خواب سالم را تجربه می کنند ولی در مقایسه آنهایی که در ساعتهای پایانی شب به ورزش می‌پر‌‌دازند با مشکل بی خوابی مواجه هستند .
شاید بتوان گفت به غیر از بعد از ظهرها در مقایسه بین صبح و شب صبح ها زمان مناسب تری برای انجام حرکات ورزشی می‌باشد ، از ورزش کردن به وقت غافل نشوید .


نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]