سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تیر 1388 -

قهرمانی به چه قیمتی ارزشمند است؟

سه شنبه 88 تیر 30 ساعت 1:38 صبح

قهرمانی بهچه قیمتی؟

قهرمانی به چه قیمتی ارزشمند است؟

هر چقدر سقوط توپولف حاشیه هایی برای سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال داشت و مسوولان دولتی تلاش کردند این هواپیما را امن توصیف کنند، فدراسیون جودو درگیر حواشی بیشتری شد. این حاشیه از جایی آغاز شد که سایت خبری تابناک با قرار دادن خبری روی خروجی خبرگزاری، مدعی شد نام سه نفر از جودوکاران کشته شده با افرادی که واقعاً در توپولف بوده اند، تفاوت دارد. این خبرگزاری مدعی شد هر سه نفر اعلام شده صحیح و سالم هستند و به جای آنها سه نفر به نام آنها در توپولف بوده اند؛ «بررسی ها نشان داد اسامی اصلی سه جودوکار محمد ملک شاهی، وحید باقرپور و مجتبی عزیزاللهی است و در واقع مجتبی عزیزاللهی به جای مصیب عزیز اللهی (وزن 90- کیلوگرم)، وحید باقرپور به جای یحیی باقرپور (81- کیلوگرم) و محمد ملک شاهی به جای ایمان زینی وند (81- کیلوگرم) در تیم ملی حضور داشته اند تا با توجه به پاسپورت دریافتی بر مبنای شناسنامه و مدرک شناسایی به اشتباه ارائه شده یا مجعول در این پرواز شرکت کنند که باقرپور ها و عزیز اللهی ها پسرعمو بوده اند.»

آخرین تصویر جودوکاران قبل از پرواز مرگ

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


صدمات ناشی ازورزش بوکس

پنج شنبه 88 تیر 25 ساعت 7:23 عصر

   صدمات ناشی  ازورزش بوکس!!!!!!!!!!!!

امروزه بوکس بعنوان یک ورزش پر طرفدار در میان اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان رواج دارد.
این ورزش با وجود طرفداران زیادی که دارد، پیوسته مورد انتقاد مجامع مختلف ورزشی ، مذهبی و پزشکی بوده است و به دو دلیل از این ورزش انتقاد کرده اند :
آسیب رسانی و خطرات احتمالی که به فرد ورزشکار تحمیل می شده است.
تقویت روحیه پرخاشگری در سطح اجتماع و شباهت این ورزش با برنامه گلادیاتوری دوران باستان قدیم.
عده ای بوکس را در محافل ورزشی و پزشکی ، رویدادی همراه با عوارض جسمانی و عصب شناختی تلقی می کنند، اما عده ای نیز معتقدند که عوارض جانبی این ورزش بیش از سایر ورزشها نیست. با توجه به جاذبه های این ورزش برای قشر جوان و نوجوان ، بر متخصصین پزشکی ، علوم ورزش ، و روانپزشکی لازم است که برخی ابهامات موجود را در سایه تحقیقات علمی و به دور از سوگیری روشن کنند و نتایج بدست آمده را از طریق رسانه های گروهی در اختیار جوانان و خانواده های آنان قرار دهند.

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


ووشو چیست؟

سه شنبه 88 تیر 23 ساعت 6:18 عصر

ووشو چیست؟

ووشو (Wushu) نام مجموعه ورزشهای رزمی چینی است که با اسامی بوکس چینی و کونگفوی چینی هم از آن یاد میشود.  در میان عامه مردم چین ، واژه کونگفو ( Kung Fu) برای این ورزشها مصطلح است لیکن دولت مرکزی چین ، نام ووشو را برای معرفی ورزش رزمی سنتی خود به جهانیان اعلام کرده است.

تاریخچه پیدایش ووشو 

پیدایش ووشو به زمانهای بسیار دور که اولین صورت اجتماعات بشری در جوامع اولیه بوجود آمدند برمیگردد.در آن زمانها بمنظور حفظ سلامتی ،درمان بیماریها،افزایش بنیه جسمانی،افزایش طول عمر و آموزش مهارتهای نظامی به افراد آن جوامع حرکاتی ابداع گردید که بسط و گسترش آن در طول ادوار مختلف به ورزش زیبا و جذاب ووشوی امروزی بدل شده است . معتبرترین روایتی که در این خصوص نقل شده حاکی از آن است که در حدود سالهای ??? بعد از میلاد ، یک راهب هندی بنام  بودهیدهارما (یا داروماتائیشی) که در چین بنام " تامو " شناخته میشود، بمنظور اشاعه تعالیم مذهبی ،از هند راهی چین شده ودر معبدی بنام " شائولین " تعلیمات خود را آغاز میکند.تعالیم راهب تامو شامل مجموعه ای از تمرینات پرهیزگاری و قواعد خشک انظباطی بود که بواسطه وضعیت جسمانی ضعیف،پیروان تامو  طاقت تحمل تمرینات را از دست داده و بتدریج دچار ضعف و بیحالی میشدند. این موضوع باعث شد راهب تامو بمدت چند سال از معبد جدا شده و در غاری به تفکر و مراقبه بپردازد. او دراین مدت حرکاتی را بمنظور تقویت بنیه جسمانی راهبان معبد ابداع کرد و در بازگشت به شائولین ،با تمرینات ابداعی خود، شاگردانش را تحت تعلیم قرار داد. این حرکات به " ?? حرکت دست راهب " یا (شی با لوهان چوان) موسومند که در سالهای بعد از تامو بسط و گسترش فراوانی پیدا کرده و بتدریج مبارزان و استادان متبحر فنون رزمی ، در شائولین پرورش یافتند.

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


چهار سبک مختلف کاراته

پنج شنبه 88 تیر 11 ساعت 10:16 صبح

چهار سبک مختلف کاراته

بودو : شیوه مبارزه‌ای است که شامل تمام هنرهای رزمی کشور ژاپن می‌شود . این شیوه از طریق تجربه مستقیم و در رابطه‌ای عمیق با اخلاق ، مذهب و فلسفه شکل می‌گیرد . تداعی آن در قالب ورزش پیشرفتی جدید است، چرا که در دست نوشته‌های قدیمی بودو اساسا با شکل خاصی از پرورش ذهن و تأثیر طبیعت بر ذهن مطرح می‌شود . بودو شامل هنرهایی همچون کِندو ، آیکیدو ، جودو و تیراندازی می‌شود . اما در حقیقت تصویر کلمه بودو به معنای دست کشیدن از مبارزه‌است .  چرا که در بودو نکته اساسی صلح جویی و رشد نفس است .

شیتوریو : یکی از مهمترین سبک های کاراته است، که توسط کنوا مابونی (1952-1889) بنیان گذاری شد . شیتوریو متشکل از دو سیستم ناهاته و شوری ته در کاراته می‌‌باشد . شیتو از نام‌های دو استاد بزرگ اوکیناوایی گرفته شده است . بدین صورت که شی از نام ایتوسوآنکو استاد مسلم سیستم شوری ته و کلمه تو از نام هیگااونا کانریو بنیان گذار و استاد مسلم سیستم ناهاته . در این مکتب توجه خاصی به نیرو و سرعت ورود آن و مرکز ثقل نیرو می‌شود . کنوا مابونی : . از معروف ترین استادان کاراته و پایه‌گذار سبک شیتوریو است . مابونی یکی از نخستین کاراته کا هایی بود که این ورزش را از شکل بومی آن که در جزیره اوکیناوا تمرین می شد ، خارج کرد و به آموزش آن در ژاپن همت گماشت . سبک شیتوریو در سال 1931 توسط او ابداع شد . مابونی همواره به الگوبرداری از طبیعت و قوانین حاکم بر هستی عشق می ورزید و برای آموزش مفاهیم تکنیکی از آن سود می جست . او برای شرح تکنیک های مهار ضربه دشمن از قاعده ای یاد می کرد که به «اوکه نوگو گنسوکو» یعنی «پنج اصل مهار ضربه» معروف است :

·                     راکا (گلهای افتاده)

·                     ریوسوی (آب روان)

·                     تنی (تغییر موضع)

·                     کوشین (انقباض و انبساط در عضلات بدن)

·                     هانگه کی (ضدحمله)

وادوریو : یکی از مهمترین سبک‌های کاراته است، که توسط اوتسوکا هیرونوری  ابداع شد. وادوریو یعنی: راه صلح، روش صلح، روش صلح جویانه

شوتوکان : به ژاپنی یکی از مهمترین سبک های کاراته است، که توسط : گیچین فونا کوشی(1957-1868) بنیان گذاری شد .

شوتو لقب فوناکوشی و کان به معنای خانه یا مکتب است . علاوه بر آن شوتوکان متعلق به سیستم شوری ته در کاراته است . اکنون رشته شوتوکان توسط یکی از استادان بزرگ جهان به نام استاد کانازاوا به صورت مدرن تر و علمی تربا نام شوتوکانs.k.i به جهانیان معرفی شده که حتی با کمک از نیروهای فیزیکی و بهره گیری از علم فیزیک کارهایی که به نظر خیلی‌ها سخت یا غیرممکن مینماید را ممکن می‌کند .


نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


شعر زیبا

پنج شنبه 88 تیر 11 ساعت 10:10 صبح

شگفتا ...
صدای چکاچاک شمشیر رزم آوران، همانند پولادی است که می کوبند آهنگران
نبرد حکایت دیرینه ایست میان فرشته خو یان و دیو صفتان . نبرد بر سر حق و عدالت
هستی بخش جهان عشق آفرید و از عشق روشنایی آمد پدید
آنگاه از شب تیره صبحدمی شگفت زاده شد
با آوایی برخاستم ، ماه را نگریستم ، و تیری که از چشم ستاره میگذشت
دیدم که ظلمت و نور تیغ برکشیدند تا برای پیروزی روشنایی ، زشتی و پلیدی را از آسمان جهان بزدایند
جوانمردان پاک با نیروی جسم و روح خود اهریمن را شکست خواهند داد.
 


نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


10 هنررزمی برتر

پنج شنبه 88 تیر 4 ساعت 10:5 صبح

در این پست برای 10 هنررزمی برتر از هررشته 4 عکس زیبا به نمایش در آمده است.امیدوارم خوشتون بیاد.

   

Aikido

      

Judo

   

Wushu

   

Kick Boxing

    

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]