سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 یاد بگیرید که چگونه با شکست و ناامیدی مبارزه کنید -

 یاد بگیرید که چگونه با شکست و ناامیدی مبارزه کنید

برای این‌که موفق باشید، باید با شکست‌ها کنار آمده و آنها را تحت کنترل درآورید. همیشه دلسردی و ناامیدی، برداشت‌های منفی در ذهن ایجاد کرده و قدرت روحی فرد را تضعیف می‌کند. بزرگ‌ترین ضرر تفکر منفی، از بین رفتن نظم در کارها است و اگر نظم نباشد، هدف نیز از بین می‌رود. افراد موفق و پیروز می‌دانند که «برد»، سکه‌ای است که روی دیگر آن «باخت» است. افراد شکست‌خورده کسانی هستند که در همان روی  «باخت» متوقف شده‌اند. آنها اجازه می‌دهند که یأس بر آنها غلبه کرده و مانع از برداشتن قدم‌های لازم برای رسیدن به موفقیت گردد. در حقیقت موفقیت چیزی نیست جز مجموعه‌ای از ناکامی‌ها. زیرا هر شکستی، مقدمه‌ای برای پیروزی است. هرجا که موفقیتی ببینید، انبوهی از شکست‌ها را در مسیر آن مشاهده می‌کنید و هرکس خلاف این را بگوید، از موفقیت چیزی نمی‌داند.

به امید موفقیت همه عزیزان  

 

درسی که انسان از شکست می‌آموزد، از پیروزی عبرت نمی‌گیرد. (یک ضرب‌المثل ژاپنی) 

مهم‌ترین عامل ایجاد پشتکار، انگیزة رسیدن به هدف و نتایجی است که کسب می‌کند. این نتایج ممکن است شکست‌ها یا پیروزی‌هایی باشند که هر کدام به نحوی بر پشتکار شخص در رسیدن به موفقیت اثر ‌دارد. بهای رسیدن به موفقیت دو چیز است: «تلاش بی‌وفقه» و «تحمل شکست». رسیدن به موفقیت بدون تحمل شکست تقریباً غیرممکن است. بنابراین شما باید خود را برای این‌گونه شکست‌ها آماده کنید، در حقیقت شکست برای یک ورزشکار واژة نامفهومی است. انسان‌های موفق کسانی هستند که این حوادث را به عنوان شکست تلقی نمی‌کنند، بلکه به آنها به چشم نتایجی نگاه می‌کنند که باید تصحیح شوند و از آنها کسب تجربه کنند. اگر به شکست‌هایی که در راه رسیدن به موفقیت متحمل می‌شوید، به‌عنوان «بهای موفقیت» نگاه کنید، قطعاً به هدف مطلوب خود دست خواهید یافت.

برنده هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شود و تسلیم‌شونده هیچ‌گاه برنده نمی‌شود. (فلورانس کدویک)

 

اگر نگاهی گذرا به زندگی انسان‌های مشهور بیندازیم، متوجه خواهیم شد بسیاری از آنان از ابتدا توانایی‌ها و قابلیت‌هایی متفاوت با مردم عادی نداشتند، بلکه تنها تفاوت آنها این بوده که هدف‌شان را می‌شناختند و با تلاش فراوان و پشتکار باورنکردنی به سوی هدف‌شان گام برداشته‌اند.

·         انیشتین در دوران دبیرستان شاگرد ممتاز نبود و حتی به زحمت توانست در درس ریاضی نمره قبولی بگیرد، اما بعدها نظریات او که دنیای علم فیزیک، ستاره‌شناسی و کوانتوم را متحول نمود.

·       آنتونی رابینز تا سن 22 سالگی در آپارتمانی محقر در محله‌ای فقیرنشین زندگی می‌کرد و نتوانسته بود برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه شود، ولی سه سال بعد در 25 سالگی، یکی از صاحب‌نظران و متخصصان روان‌شناسی گردید. سمینارهای آموزشی او، شلوغ‌ترین سمینارها و کتاب‌هایش، پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند. او قصری بزرگ در سواحل زیبای «سن‌دیه‌گو» خریده و با همسر و فرزندانش زندگی مرفه‌ای دارد.

·     جیگوروکانو بنیان‌گذارجودو، درجوانی دارای جثه‌ای ضعیف بود و اغلب مورد آزار و اذیت همکلاسی‌هایش قرار می‌گرفت. اما در نهایت سبکی را پایه‌گذاری کرد که سال‌ها است در شمار پرطرفدارترین سبک های رزمی قرار دارد.

 

ده‌ها و بلکه صدها سرگذشت مانند اینها می‌توان نقل کرد. ولی افرادی که از آنها پند بگیرند اندک هستند. اقدام به عمل، مانند گذرگاهی است که با گذشتن از آن، دیر یا زود به موفقیت خواهید رسید. وقتی تصمیم به کاری گرفتید، زمان رسیدن به هدف‌تان بستگی به میزان پشتکار و جدیت شما دارد. پشتکار یعنی تلاش بی‌وقفه، یعنی شما باید به سختی تمرین کنید. هر روز بیش‌تر از روز قبل، و این تمرین را تا زمان رسیدن به موفقیت ادامه دهید. هرگاه دراین راه به مانعی برخوردید، با تمام قوا بکوشید و تا از آن نگذشته‌اید دست از تلاش برندارید.

 

در لحظات تصمیم‌گیری است که سرنوشت شما شکل می‌گیرد. (آنتونی رابینز)

 

«ادیسون» مخترع بزرگی بود که به‌جز لامپ روشنایی، اختراعات بسیاری را برای بشریت به یادگار گذاشت. (در حال حاضر بیش از 6 میلیون اختراع ثبت شده است که «توماس ادیسون» با 1093 اختراع، رکورد را در دست دارد) وی برای اختراع لامپ، بیش از 000/10 بار آزمایش کرد و به نتیجه نرسید. او که بارها از همة جوانب مورد سؤال قرار گرفته بود، هیچ‌گاه از لغت «شکست» در جملات خود استفاده نمی‌کرد. بلکه هربار که آزمایش او به نتیجه نمی‌رسید، با شور و هیجان زیاد می‌گفت: «بچه‌ها! یک‌بار دیگر هم، راهی که برای آزمایش انتخاب کرده بودیم به هدف نرسید. فردا راه دیگری را که به هدف برسد، امتحان می‌کنیم!» وی کشف کرده بود که بعضی از راه‌ها به نتایج دیگری ختم می‌شوند و همین امر موجب کشفیات تازه‌ای می‌گشت. ادیسون می‌گفت: «اعتقاد به شکست، یکی از راه‌های مسموم کردن ذهن است.»

 

اشخاص عادی با تجربه اولین شکست، دست از تلاش برمی‌دارند،

به همین دلیل است که در زندگی با انبوه اشخاص عادی و تنها با یک «ادیسون» روبرو هستیم. (ناپلئون هیل)

 

انسان‌های زیادی وجود دارند که راه رسیدن به موفقیت را می‌دانند و از همه  توانایی‌ها وامکانات‌شان برای رسیدن به آن بهره می‌گیرند. اما پس از این‌که مدتی گذشت و به نتیجه مطلوب نرسیدند، ناامید شده و راهی را که آغاز کرده بودند، رها می‌کنند. این مسئله باعث شده تا خانم‌ها در خیلی از عرصه‌ها، مخصوصا هنرهای رزمی کمتر موفق باشند. درحالی که اگر واقعاً کمی پشتکار داشته باشند، درهمه کارها موفق‌تر از مردان ظاهر می‌شوند.

من «خوش‌شانسی» را تلاش زیاد همراه با فکر صحیح معنی می‌کنم. (آنتونی رابینز)
Luck = Labor under Correct Knowledge

به امید موفقیت همه عزیزان


نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]