سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 زمستان 1387 -

چگونه استقامت قدرت و انعطاف پذیری را در ورزش رزمی  افزایش دهیم ؟

الف – افزایش استقامت : بهترین راه افزایش استقامت دویدن یا شنا کردن روزانه به مدت 30 دقیقه با ضربان قلب چربی سوز است مشروط بر آنکه مداوم و با حوصله انجام گیرد . ورزش با دوچرخه ثابت یا نوار گردان به دلیل آن که به راحتی می توان ضربان نبض را کنترل نمود مطمئن تر است ولی بدیهی است که شادابی و لطافت دویدن در طبیعت آزاد را ندارد . بالا رفتن آرام از کوه ، پیاده روی نسبتاً سریع و درازمدت و بخصوص چنانچه وزنه حدود یک کیلویی در دستان باشد از روش های مفید افزایش استقامت است .

ب – افزایش قدرت : تمرین هایی که قدرت عضلات را افزایش می دهد و از ضعیف شدن عضلات جلوگیری می نماید اصولاً به سه گروه تقسیم می شوند :

1 – تمرینات ایزومتریک : در این تمرینات نیرو به بدن اعمال می شود بدون آنکه مفاصل و اعضای بدن حرکت نماید ، مثل آنکه با دست به دیوار فشار وارد نماییم .

 






2 – تمرینات ایزوتونیک : در این تمرینات نیروی ثابتی به بدن وارد می شود و اعضای بدن این نیروی ثابت را در بدن جابجا می کند . مثل تمرین با وزنه یا قرار دادن وزنه روی شانه و نشستن و برخاستن  با آن .

3 – تمرینات ایزوکنتیک‌ :  در این تمرینات نیروی ثابت به بدن اعمال نمی شود بلکه حسب موقعیت بدن نیروی متناسبی به بدن وارد می شود و در عوض سرعت حرکت اعضای بدن بطور ثابت صورت می گیرد .

در حقیقت کار کردن برای افزایش قدرت یعنی کار کردن با وزنه به صورتی که عضلات تحت فشار قرار گیرند . البته تمرینات ایزوکنتیک شاید بهترین روش باشد ولی دسترسی به وسایل آن مشکل است . اما روش ایزومتریک بدون کمترین وسیله خاص و روش ایزوتونیک با وسایل ساده تر قابل اجرا   است . انتخاب نوع تمرینات بر حسب نیاز و امکان دسترسی به وسایل صورت می گیرد .

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


دانلود کلیپ تونی جا

یکشنبه 87 دی 8 ساعت 10:50 عصر

 دانلود یکی از زیباترین کلیپ رزمی دنیا

کلیپ شماره یک ( ضربه پای تونی جا )

دانلود کلیپ شماره یک تونی جا با کیفیت 3GP

لطفا نظر یادتون نره آخه با نظر دادن من می فهمم که کارم خوبه یا نه!!!!!

دانلود کلیپ شماره یک تونی جا با کیفیت MP4


نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


دانلود

یکشنبه 87 دی 8 ساعت 10:41 عصر

                       دانلود یادتون نره

ninjutsu نینجا نینجوتسوقابل توجه علاقمندان به آکروبات رزمی و تعقیب و گریز و رویارویی رزمی کاران با نیروهای پلیس علی الخصوص همرزمان عزیز در رشته نینجوتسو

یک کلیپ فوق العاده توسط سایت ورزشهای رزمی برای شما آماده گردیده که پیشنهاد میکنم حتما آن را دانلود و تماشا بفرمائید.

در این کلیپ آکروبات رزمی - استفاده از نانچیکو - درگیری 3به 1- تعقیب و گریز خیابانی - پرشهای ارتفاع - همبستگی نینجا و سرعت عمل در حرکات رزمی را خواهید دید .

یه کلیپ عالی از نینجوتسو با کیفیت تصویری عالی و بدون پسوورد

لینک دانلود

لطفا نظر یادتون نره آخه با نظر دادن من می فهمم که کارم خوبه یا نه!!!!!


نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


راهنمای انتخاب ورزش رزمی

یکشنبه 87 دی 8 ساعت 10:17 عصر

راهنمای انتخاب ورزش رزمی

لطفا نظر یادتون نره آخه با نظر دادن من می فهمم که کارم خوبه یا نه!!!!! 

اکثر افراد به علت نداشتن اطلاعات کافی رشته رزمی نامناسبی انتخاب می‌کنند و به هدفشان نمی‌رسند علت این موضوع گسترش یک سری از ورزش های رزمی خاص بین مردم است مثلآ؛ اکثر افراد به همه ورزش های رزمی می‌گویند کاراته ! به پسر بچه کوچکی که عاشق فیلم های بروس لی و جکی چان است فکر کنید ؛ می‌گوید فیلم های کاراته ای ؛ بروس لی کاراته می‌زد و…. پس واقع بین باشید و با ذکاوت کافی تصمیم بگیرید ؛ اگر پسر کوچکتان از کتک کاری خوشش می آید و هر روز از شما خواهش می‌کند که اسم او را در یکی از کلاس های رزمی بنویسید مجبور نیستید حتمآ به باشگاه محلتان بروید و از بین لیست ناقص آنها یکی را انتخاب کنید. به دیگران اجازه ندهید برای شما تصمیم بگیرند ؛ هیچ ورزش رزمی ای برای کودکان زیر 12 سال خوب نیست هم از نظر روان شناسی و هم از نظر نوع ورزش ؛ علایق کودکان در این دوران خام است و شما به راحتی می‌توانید با شناساندن چند شخصیت محبوب و نشان دادن چند فیلم به فرزندتان او را عاشق ژیمناستیک کنید که 300ها برابر برایش مفید تر است ؛ مطمعن باشید بعدآ از شما تشکر خواهد کرد.

حدودآ 3 سال پیش بود که تصمیم به یادگیری یک ورزش رزمی کردم. از دوستانم راجع به ورزش های مختلف پرس و جو کردم و مجله های مختلفی خواندم و طبق معمول به اینترنت هم نگاهی انداختم ولی متاسفانه حتی یک مطلب فارسی در رابطه با انتخاب ورزش رزمی پیدا نکردم وقتی توی گوگل به فارسی عبارت هایی مثل “راهنمای انتخاب ورزش رزمی” و… را جستجو کنید اکثرآ یا به مطالب می‌رسید که نگاهی یک طرفه به این بحث دراند و جنبه تبلیغاتی دارند یا با انواع و اقسام سی دی های آموزش دفاع شخصی و آموزش ورزش های رزمی دیگه…. حالا که هم تجربه ای در رابطه با ورزش های رزمی بدست آورده ام و هم فرصتی برای نوشتن تصمیم گرفتم این مقاله‌ی بی طرف را بنویسم بلکه به کسانی که تصمیم دارند یک ورزش رزمی را یاد بگیرند کمکی کرده باشم.

شما باید از خودتان چند سوال و جواب ساده بکنید و نسبت به جواب آنها یک رشته را انتخاب کنید ؛ این یکی از راه های بسیار خوب برای تصمیم گیری های درست و منطقیه

به چه علت تصمیم به یادگیری یک ورزش رزمی گرفته ام؟

اول ببینید هدفتان از یادگیری یک ورزش رزمی کدامیک از گزینه های زیره

می‌خواهم تندرست و سلامت باشم : اگر صرفآ بخاطر سلامتی و اینکه ورزش کنید می‌خواهید فنون رزمی را بیاموزید انتخاب کاملآ غلطی کرده‌ اید زیرا تمام ورزش های رزمی خطرناک هستند و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری در حین یادگیری آنها ببینید. می‌توانید از ورزش های بسیار خوب دیگری مثل شنا ؛ تنیس ؛ یوگا ؛ فوتبال ؛ بسکتبال و…... ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


تاریخچه هنرهای رزمی

شنبه 87 دی 7 ساعت 8:13 عصر

                             تاریخچه هنرهای رزمی
لطفا نظر یادتون نره آخه با نظر دادن من می فهمم که کارم خوبه یا نه!!!!!
هرچند تاریخ هنرهای رزمی پیچیده بوده و چندان با دقت ثبت نشده است، اما آثار و شواهدی که از هنرهای رزمی اولیه در دست است نشان می‌دهد که از ابتدا شکلهای فراوانی از هنرهای رزمی وجود داشته است و هرکدام به طور جداگانه آغاز شده و شکل گرفته اند. اما به طور کلی، بعضی تمدنهای خاص، تأثیر فراوان و بیشتری بر شکل گیری هنرهای رزمی داشته اند.
تاریخ هنرهای رزمی معاصر بیشتر به فرهنگ آسیایی نسبت داده می‌شود اما در حقیقت هزاران سال است که در هر سرزمین، اشکال گوناگونی از هنرهای رزمی وجود داشته و دارد. در یونان و روم باستان شکلی از هنر رزمی به نام
پانکراسیون (Pankration) وجود داشته است که هنر قدرت محض بوده است. این هنر شامل ترکیبی از شیوه‌های مبارزه مانند کشتی، پرتاب قلاب و گرز و تورافکنی بوده است. همچنین از تکنیکهای مشت زنی نیز در آن استفاده می‌شده است. قدیمی‌ترین مدرک از وجود پانکراسیون به 700 سال قبل از میلاد برمیگردد اما نشانه‌هایی وجود دارد که این هنر رزمی مدت بسیاری قبل از این دوره نیز وجود داشته است و هنوز هم در یونان به آن پرداخته می‌شود.
 
بودیم وکسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


بیوگرافی جتلی

پنج شنبه 87 دی 5 ساعت 4:4 عصر

 

 بیوگرافی جتلی!!!!!

 

جتلی 27 آوریل 1963 در شهر بیاجینگ در چین متولد شده است و در سنین کودکی وارد معبد شائولین شد و در رشته ووشو و تمامی شاخه های آن مشغول به یادگیری شد در سن 12 سالگی قهرمان ووشو در جهان شد که این مسابقات در آمریکا برگذار شد . ریچارد نیکسون رییس وقت آمریکا به جت لی پیشنهاد داد که محافظ شخصی او شود ولی جت پیشنهاد او را رد کرد و در جواب او گفت :من رزمی را به خاطر محافظت از تو یاد نگرفتم و هنوز تشنه رزمی هستم . جتلی در سن 19 سالگی در فیلم shao lin tzu  در نقش چیه یان  بازیگری را آغاز کرد این فیلم در سال 1982 برای جتلی سرآغاز بازیگری بود .از سال 1983 تا 1999 جتلی 26 فیلم در چین بازی کرده است که معروفترین آنها نقاب سیاه است که مملو از هنرهای رزمی است به نیز در این سالها پیشنهاد بازیگری در فیلم ببر خیزان اژدهای پنهان نیز داده شد که جتلی از بازی در این فیلم امتناء کرد . اما جتلی در سال 2000 در چین بازیگری را ادامه نداد و به آمریکا و سینمای هالیوود رفت و در فیلم رمئو باید بیمیرد بازی کرد در نقش هان سین خوش درخشید او این فیلم در سینمای هالیوود معروف شد ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


فایده ورزش رزمی

سه شنبه 87 دی 3 ساعت 8:46 عصر

                  آیا فایده ورزش رزمی را می دانید؟؟ ؟  

                       بدانید که برای چه هدفی تمرین می کنید
ظاهر مساله خیلی واضح به نظر میرسد. اما بعضی از رزمی کاران به گونه ای تمرین میکنند که به هیچ عنوان با اهدافشان مطابقت ندارد. آنها میگویند که برای دفاع شخصی تمرین میکنند با این حال مربیانشان بر چیزهایی تاکید میکنند .
که واقعیتهای مبارزه را منعکس نمیکند. بدانید که چرا تمرین میکنید. آیا نوعی احساس ماجراجویانه به شما دست میدهد ؟
آیا به دنبال محافظت از خودتان هستید ؟ آیا صرفا از رقابت و یادگیری لذت میبرید ؟ آیا به این خاطر است که میخواهید.
 زمانی را صرف الهام  دادن به دیگران کنید ؟ اگر برایتان مشخص باشد که برای رسیدن به چه هدفی تمرین میکنید آنگاه شانس بیشتری برای یافتن
بهترین مربی و بهترین درسها خواهید داشت.
ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : بروسلی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3      >